Feliratkozás a hirlevelünkre

Facebook

Közösségi finn szauna, hogy mozgás után ellazíthasd fáradt izmaidat. Bérlettel ingyenesen igénybe vehető!

A még elviselhetően magas hőmérséklet és a szauna kályhára való felöntés élményének hatására felpezsdül a vérünk, beindul a kívánt izzadás folyamata. Ezen reakció kiváltója a bőrfelületet érő hőhatás és a belélegzett forró levegő elegye, melyek hosszú ideig tartó kombinációja garantálja a tökéletes méregtelenítést. A testünkben felhalmozódott salakanyagok a megnyílt bőrpórusokon keresztül, az izzadságcseppek segítségével távoznak.

Használat után jóleső érzés a hideg vizes zuhany érrendszert szűkítő hatása.

Ami nem ajánlott szaunázás előtt és közben

  1. Kimerült fizikai és idegállapotban, vagy éhesen szaunázni.
  2. Nedves bőrrel belépni a szauna kabinba.
  3. A szaunában erősítő, vagy tornagyakorlatokat végezni.
  4. Kefével, dörzskesztyűvel, stb. az izzadságot a bőrről a szauna felületeire, szaunázó társainkra fröcskölni.

Szaunázást követően nem ajánlott

  1. Meleg vízzel lefürödni.
  2. Meleg ruhában utó izzadni, meleg vízben mártózni.
  3. Kihagyni a frisslevegő fürdőt
  4. A frisslevegő fürdő alatt „habzsolni” a hideg levegőt.
  5. A testet masszírozó vízsugárnak kitenni.
  6. Temperált vizű medencében (úszómedence, pezsgőkád) fürdőzni.
  7. Hideg lábfürdőt alkalmazni.
  8. Tornászni, úszni, egyéb testedző gyakorlatokat végezni.
  9. A hideg vizes fürdőzéskor (zuhanyozáskor) szappant és egyéb tisztálkodási vegyszereket használni.
  10. Nem felöltözni, és kihagyni a pihenést.

A szaunázás jelentősége

  1. A test és lélek ápolásának természetes módszere.
  2. Lazítja izomzatunkat és javítja közérzetünket.
  3. Kiválnak a bőrünkben felgyülemlett szennyeződések.
  4. Serkenti bőrünk hámsejtjeinek újraképződését.
  5. Fokozza testünk edzettségét és a fertőzéssel szembeni ellenálló képességét, főleg a megfázásos megbetegedésekkel és légúti fertőzésekkel szemben.
  6. Edzésben tartja szívünket és stabilizálja vérnyomásunkat.
  7. Fokozza a hormonképződést és serkentően hat vegetatív idegrendszerünkre.